Agnieszka Domka-Rybka

Szał na Świeżaki, bitwa o kurtki. Jak na zakupach tracimy rozum

Świeżaki z Biedronki podbiły serca matek i dzieci Fot. Arch. Polska Press Świeżaki z Biedronki podbiły serca matek i dzieci
Agnieszka Domka-Rybka

Czasami w sklepach zachowujemy się tak, jakby następnego dnia miała nastąpić inwazja kosmitów – ocenia dr Tomasz Marcysiak, socjolog. Ale to inwazja... Świeżaków i Lidlaków

Świeżaki, zwykła chińska maskotka, która podbiła serca Polaków. Wpadliśmy w szał zbierania naklejek, by jak najszybciej zdobyć upra¬gnionego pluszaka. Niektórzy mówią, że Świeżaki stały się dobrem narodowym, a ich posiadanie, szczególnie zebranie pełnej kolekcji, to nowy wyznacznik pozycji społecznej. Wręcz niewiarygodne!
Jeśli coś jest dobrem rzadkim, niedostępnym dla każdego i jednocześnie bardzo pożądanym, to staje się – jak to mówimy w socjologii – „dobrem generującym nierówności społeczne”.

Pozostało jeszcze 92% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Agnieszka Domka-Rybka

Gdybym nie była tu, gdzie jestem, może prowadziłabym jakąś dużą firmę. Bo w tematyce biznesowej czuję się jak "ryba w wodzie" (i nie ma to żadnego związku z drugim członem mojego nazwiska). Większość moich artykułów dotyczy gospodarki. Choć nieraz, by się "zresetować", sięgam także po tematy społeczne. Od kilku lat prowadzę portal strefabiznesu.pomorska.pl, który jest mi bardzo bliski. Zżyłam się z nim i podglądam go nawet na urlopie - z tęsknoty.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.