Sejmik śląski zajmie się dziś rewitalizacją linii Żywiec - Sucha

Sejmik śląski zajmie się dziś rewitalizacją linii Żywiec - Sucha Fot. ARC

Dzisiaj na sesji sejmiku śląskiego rozpatrywana będzie uchwała w sprawie przyjęcia apelu Stowarzyszenia Kolej Beskidzka dotyczącego rewitalizacji linii kolejowej Żywiec - Sucha Beskidzka.

Podjęcie uchwały podczas obrad jest efektem pierwszej w województwie śląskim obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej. Pod jej projektem podpisało się ponad 1,3 tys. mieszkańców, a teraz z ich głosem zmierzą się radni województwa wystosowując apel do Zarządu Województwa Śląskiego lub go odrzucając - informują inicjatorzy akcji.

O podjęciu inicjatywy uchwałodawczej mieszkańców w województwach śląskim i małopolskim dotyczącej rewitalizacji linii kolejowej nr 97 Żywiec - Sucha Beskidzka przedstawiciele Kolei Beskidzkiej poinformowali 17 kwietnia. Inicjatywa miała na celu przedłożenie obu sejmikom wojewódzkim projektu uchwały, w myśl której radni województw wystosują apel do zarządów województw, w którym zwrócą się z wnioskiem dotyczącym uwzględnienia przedsięwzięcia pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 97 Żywiec - gr. województwa - Sucha Beskidzka” jako inwestycji kluczowej do realizacji przez województwa w perspektywie finansowej 2021-2027 ze środków Unii Europejskiej.

Aby projekt uchwały wszedł do porządku obrad sejmiku i został poddany pod głosowanie, konieczne było zabranie pod nim co najmniej tysiąc podpisów mieszkańców każdego województwa. To wymóg formalny wynikający m.in. z ustawy o samorządzie województwa.

- Konieczność rewitalizacji linii Żywiec - Sucha Beskidzka jest sygnalizowana od lat. Jej znaczenie dla rozwoju regionu znajduje szerokie odzwierciedlenie w dokumentach strategicznych województw, jednak kiedy przychodzi czas decyzji dotyczących naboru inwestycji, władze linię Żywiec - Sucha Beskidzka konsekwentnie pomijają. Sprzeciwiamy się temu, gdyż uważamy, że mieszkańcy Polski lokalnej, tej oddalonej od aglomeracji, nie mogą być dłużej pomijani przy rozdzielaniu środków unijnych - stwierdził Hubert Maślanka, prezes Kolei Beskidzkiej. W styczniu spółka PKP PLK zakończyła opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla rewitalizacji linii nr 97.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.