Katarzyna Paczewska

Letnie promocje trwają. Uważaj na fałszywe sklepy internetowe!

Konsumenci miesięcznie wydają w internecie łącznie 690 zł na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru. Fot. Pixabay.com Konsumenci miesięcznie wydają w internecie łącznie 690 zł na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru.
Katarzyna Paczewska

W sklepach internetowych spory ruch. Trwają wakacyjne wyprzedaże. Oszuści nie wypoczywają, proponują fikcyjne, dużo tańsze produkty, a my dajemy się nabrać.

Konsumenci miesięcznie wydają w internecie łącznie 690 zł na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru - wynika z najnowszego badania Gemiusa. Ponad połowa badanych deklaruje, że w najbliższym roku ich wydatki zakupowe w internecie zmienią się. 6 proc. chce zmniejszyć je, a 30 proc. planuje zwiększyć.

Jednocześnie Narodowe Centrum Cyberbezpieczeństwa (NC Cyber) w NASK odnotowuje stale bardzo dużą liczbę zgłoszeń dotyczących fałszywych sklepów internetowych.

Tylko od początku okresu świątecznego do stycznia tego roku, gdy liczba fałszywych sklepów wzrasta najbardziej, liczba zarejestrowanych przez centrum incydentów przekroczyła 118.

 Oszuści nie wypoczywają, proponują fikcyjne, dużo tańsze produkty, a my dajemy się nabrać. Jak nie dać się nabrać? Czytaj w dalszej części artykułu.

Pozostało jeszcze 84% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Katarzyna Paczewska

W „Gazecie Pomorskiej” pracuję od 2007 roku. W tekstach poruszam najczęściej tematykę cyberbezpieczeństwa, energetyczną i rynku pracy. Na drugim etacie - mama, a „po godzinach” - cyklistka i członek Zrzeszenia Kaszubsko-Pomorskiego w Bydgoszczy.

W związku z ciszą wyborczą komentarze zostały wyłączone, zapraszamy z powrotem w niedzielę wieczorem.

plus.expressbydgoski.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.