II tura wyborów prezydenckich: Które media miały najwięcej materiałów o kandydatach na prezydenta?

Czytaj dalej
Fot. Pixabay
OPR. Andrzej Matys

II tura wyborów prezydenckich: Które media miały najwięcej materiałów o kandydatach na prezydenta?

OPR. Andrzej Matys

Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, jak wyglądała kampania prezydencka przed drugą turą głosowania. Okazało się, że w prasie, radiu i telewizji pojawiło się 12 282 publikacji dotyczących Andrzeja Dudy o wysokości ekwiwalentu reklamowego AVE, który przekroczył 218 mln zł. Wzmianek dotyczących Rafała Trzaskowskiego było tylko 11 354, a ich wartość reklamowa sięgała 199 mln zł. Co ciekawe, to nie media publiczne najczęściej informowały o kandydacie PiS na prezydenta.

W ciągu ostatnich dwóch tygodni w prasie ukazało się 1 625 publikacji o urzędującym Prezydencie RP z tzw. dotarciem wynoszącym 68,2 mln kontaktów i ekwiwalentem AVE (pokazuje, ile kosztowałaby dana publikacja, gdyby była reklamą - red.) rzędu 46 mln zł.

W tym samym czasie informacje o programie Rafała Trzaskowskiego pojawiły się w prasie 1 368 razy (przy 54,4 mln kontaktów i AVE - 35,5 mln zł). Jak wyliczył IMM, różnica w dotarciu z przekazem to prawie 14 mln potencjalnych kontaktów, a różnica w wartości reklamowej - to niemal 19 mln zł.

5 redakcji prasowych, które najczęściej pisały o Andrzeju Dudzie:

5 redakcji prasowych, które najczęściej pisały o Rafale Trzaskowskim:

Z kolei stacje telewizyjne wyemitowały (w kontekście wyborów) 479 godz. materiałów ze wzmiankami o Andrzeju Dudzie, które dały ponad 605 mln kontaktów i AVE ponad 131 mln zł.

Rafała Trzaskowskiego dotyczyło 447 godz. materiałów z dotarciem 552 mln (i wartością reklamową 124 mln zł). Wyniki te to efekt 3 743 materiałów o urzędującym Prezydencie RP i 3 522 publikacji na temat jego rywala. Różnica w dotarciu z przekazem mediowym kandydatów to prawie 53 mln potencjalnych kontaktów, a wartość reklamowa różni się o 7 mln zł.

5 stacji telewizyjnych, które najczęściej emitowały materiały o Andrzeju Dudzie:

5 stacji telewizyjnych, które najczęściej emitowały materiały o Rafale Trzaskowskim:

Różnicę (niewielką) w liczbie publikacji o kontrkandydatach widać też w przekazach radiowych. Andrzejowi Dudzie poświęcono 182 godz. czasu antenowego, co oznacza dotarcie powyżej 506 mln kontaktów i 41 mln zł ekwiwalentu reklamowego (AVE).

Czas radiowy Rafała Trzaskowskiego (w dwóch tygodniach przed głosowaniem) to 173 godz., 453 mln kontaktów i AVE - 39 mln zł. W tym przypadku różnica w dotarciu z przekazem przekracza 53 mln potencjalnych kontaktów, a wartość reklamowa kandydatów różni się o 1,1 mln zł.

5 stacji radiowych, w których najczęściej mówiono o Andrzeju Dudzie:

5 stacji radiowych, w których najczęściej mówiono o programie Rafała Trzaskowskiego:

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów IMM

OPR. Andrzej Matys

Komentarze

2
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

misiekle

Ciekawe tylko dlaczego takie ogromne różnice w ilości i czasach prezentacji obu kandydatów nie przełożyły się na wynik wyborczy w postaci ilości głosów ? Czy to "reklamy" Dudy były tak mało skuteczne, czy Trzaskowskiego tak bardzo ? Ciekaw jestem czy ktoś wyciągnie z tego wnioski na przyszłość ?

plus.expressbydgoski.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.